tamargoossens.reismee.nl

Gewoon een bijzonder gezellige week...

De weken vliegen hier altijd voorbij. Vaak zijn het ´gewone gezellige' weken en soms heb je het geluk dat het bijzondere en gezellige weken zijn. En dat was nou precies het geval deze afgelopen week.

Maandag ben ik een dagje met Caleb naar Mildmay (de HIV kliniek) geweest. Het ging verder goed met hem, dus even op controle en daarna er mooi een gezellig dagje van gemaakt. Samen ergens eten en tegen het eind van de middag waren we weer terug bij Noah's Ark.

Dinsdag was onverwacht een bijzondere dag. Ik ging naar de kliniek om hechtingen bij een van de kids te laten verwijderen, maar mocht ineens helpen bij een bevalling. De verloskundige legde erg veel uit en met dat het kind er was mocht ik de navelstreng doorknippen en het kind verder verzorgen. Toch wel bijzonder hoor, zo'n klein manneke in je handen van een paar seconde oud. De vrouw was verder helemaal alleen gekomen, dus ik vroeg me af waar haar man was. Maar dat is hier dus niet gebruikelijk dat hij er bij is. Volgens de verloskundige moest de man gewoon werken, hij was namelijk druk en ach, hij ziet het kind toch vanzelf wel als het eenmaal thuis is.

Woensdag heb ik voor het eerst een keertje een vrije dag genomen en ben ik even naar Kampala geweest met Renske en Zefanja. Een middagje in het Uganda museum, best grappig alleen was onze gids nogal sloom en langdradig. Maar goed, hij bleef geduldig, ook al hadden wij het concentratievermogen van een olifant.

Donderdag zijn we een dagje gaan zwemmen met een aantal kids. Dit was de eerste keer dat de groep van de drieling mocht, maar dat mocht de pret niet drukken. Geen van allen kende ook maar enige angst. Dus we hebben wat afgestoeid in het water.

Vrijdag was een echte gewone dag. Lekker knuffelen, spelen, eten geven, luiers verschonen, badderen en met een paar kids naar de kliniek. Ook heb ik eindelijk mijn eigen huisje gekregen. Mijn huisgenootjes sliepen vaak nog als ik 's ochtends het huis in ging, en als ik 's avonds thuis kwam lagen ze vaak al te slapen. Een eigen plekje is dus erg fijn. Bovendien krijg ik hier regelmatig een bezoekje van de kids, die even naar binnen komen kijken of ik er ben. Hetgeen stiekem best leuk is.

En zaterdag was voor mij toch ook wel een beetje een bijzondere dag. De drieling was jarig!! 's Middags zijn ze gezellig bij mij komen lunchen en spelen en ik had zelfs nog een doos voor zelfmaak tompoezen. Dus het was een bezoekje inclusief gebak. 's Avonds was het uiteraard feest aan tafel met pannekoeken en cadeautjes.

Dus om een lang verhaal kort te maken, het was hier de afgelopen week dagelijks feest en het gaat dus ontzettend goed met me!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!