tamargoossens.reismee.nl

Yacintha

Eindelijk een keer een mooi verhaal. Alhoewel we blij zijn met ieder kind dat we hier krijgen, blijft het toch iedere keer weer een trieste gedachte dat er dus blijkbaar iemand van zijn kind af moest.

Een tijdje terug schreef ik al over Yacintha Hope die wij op 8 augustus in onze grote Noah´s Ark familie mochten verwelkomen. Een klein meisje, 7 maanden oud, die de dupe werd van een tweede huwelijk. In eerste instantie was de tweede vrouw van haar vader erg blij met haar, maar toen zij ernstig ziek werd veranderde alles. Zij was er namelijk van overtuigd dat dit veroorzaakt was door de moeder van Yacintha, die haar namelijk behekst had.
Zo was dit kind ineens niet meer welkom en moesten ze er vanaf. Degene die toen de zorg overgenomen had, kon dat ook nu niet meer aan en bracht haar bij de politie. Onze social worker heeft de vader kunnen traceren en die wilde wel kijken of hij niet iets kon regelen zodat ze toch bij familie op kon groeien.

Uiteindelijk is daar een ruime maand overheen gegaan, maar vandaag (13 september) hebben we haar weer op het politiebureau aan de familie terug mogen geven. Aan de ene kant is het sneu voor het kleine ding dat ze net gewend was aan haar plekje in het grote kinderhuis en nu weer zal moeten wennen aan een oma die ze nog nooit eerder gezien heeft. Maar uiteindelijk is dit toch het beste voor het kind. Ook al doen we hier nog zo ons best om de kinderen nergens te kort aan te doen, we zullen nooit kunnen tippen aan een eigen gezin. Dus zijn we erg blij en dankbaar dat zij weer terug is bij haar eigen familie.

Renee

Jeetje, wat een heftig verhaal Tamar. Fijn voor Yacintha dat ze nu bij haar oma op kan groeien. Als haar oma netzo lief is als die van ons, dan zal ze heel erg gelukkig worden daar.
xje

Marlot

Wat een mooi kindje en wat een verhaal zeg.. hopelijk wordt ze nu goed opgevoed en krijgt ze genoeg liefde!