tamargoossens.reismee.nl

Op pad met het catfishvangteam

Er waren eens... 2 dappere meiden die erg betrokken waren met het gevarieerde eetpatroon van de 129 kids uit de grote Noah's Ark familie. Dus trokken zij de stoute schoenen aan om de nog nooit geziene mega Catfish te gaan vangen. De vissen zwommen ergens in een modderpoel op de bodem van een van de visvijvers en lieten zich niet zomaar aan de haak slaan.

Dus... samen met het grote catfishvangteam gingen zij aan de slag. Het grote catfishvangteam bestond uit een mega visnet, 5 oerdomme maar wel hardwerkende uncles en uiteraard Renske en Tamar. De eerste poging was zwaar. De uncles verzopen zowat in de modder zodat er geen enkele vis onder het net door zou zwemmen. Wij hadden de blaren op onze handen staan van het trekken aan het net. Vol trots haalden we het net boven water. Vangst: 10 kg modder + wat rotzooi.

Maar... wij laten ons uiteraard niet zomaar uit het veld slaan. Dus gingen we vrolijk weer terug naar de andere kant en werd het net weer in het water gehesen. Deze keer hadden wij meer geluk. Geen verzopen uncles en 25 mega vissen, waarvan we er 7 meenamen voor de kinderen. Het helpen bij dit alles betekende echter ook dat we op moesten draaien voor het slachten van de vis.

Dat...was even andere koek. Eerst kregen ze een plaatselijk verdoving, door middel van een paar flinke meppen op de kop met een stuk hout. Nadat ze op tafel lagen hebben we onze anatomielessen herhaald in de praktijk. De eerste stap was met een bot mes zien de buik open te snijden. Nadat dit gelukt was moest de boel eruit gegapt worden: maag, lever, darmen, hart en kieuwen. Terwijl het hart rustig doorklopte op tafel kreeg de vis nog een laatste wasbeurt voor hij helemaal in stukken gesneden werd en opgebaard werd in ons vissenmortuarium: de vriezer!

Eindresultaat: 20 kg vis voor de kids!

P.s de week erop werden wij wederom betrokken bij het menu van deze kids. Of we meegingen champignons plukken? We hebben vriendelijk gevraagd of dit ook met het grote net kon? Helaas niet, dus dit viel buiten onze specialiteiten.

pap en mam

Ha meisie,

Nu jij in Uganda kunt vissen, kun je dat voortaan ook wel in de Schipbeek doen. Jij gaat ook geen enkele uitdaging uit de weg. Ben trots op je.

Wederom een top ervaring en verhaal.

Liefs,

pap en mam

Cobie

Wat moet ik hier toch weer om lachen, go girl!

dikke kus,
Cobie

Leontien

You go girl!!
Haha, leuk verhaal Tamar!
xx

Nienke

whaha held!

Dianne

hahaha :P super leuk om je verhalen te lezen Tamar!:) volgens mij heb jij het wel naar je zin daar :p (al ben ik blij dat ik die vis niet hoef aan te rakenXD)

Ben ook benieuwd naar de rest van de foto's en verhalen..

Geniet er nog van!!

Liefs, Dianne

Lidewey

Haha hilarisch hoe je dat vertelt! En wat stoer!!! Ik begin je trouwens al echt te missen hier hoor..!

joke lysen

in 1 woord weer geweldig Tamar, zoals jij schrijft is het net of ik erbij ben. X

Leonie

Haha, wat ben je ook een held!